Prövar
elevens förmåga att muntligt föra och följa matematiska
resonemang.
Följande
förmågor kommer att bedömas
|
E | C | A |
Att lösa problem | |||
Hantera modeller/metoder | |||
Att välja tillvägagångssätt | |||
Att resonera om resultatets rimlighet |
|||
Att förslå alternativa löningar |
Skolverket
---------------------------------------------------------------------------------------
Bedömning på problemlösning:
1. Tolka en realistisk situation, informationen i uppgiften.
2. Värdera vald strategi, använda och utvärdera en modells egenskaper och begränsningar, kan ge förslag på alternativa tillvägagångssätt.
3. Lösningsmetod, utforma en matematisk modell, visa din tankegång, växla mellan olika uttrycksformer samt föra välutvecklade resonemang kring hur begreppen relaterar till varandra.
4. Lösning - struktur, lätt att följa, använda matematiska symboler korrekt
5. Reflektera över resultatet -
I redovisningar och diskussioner för och följer eleven matematiska resonemang genom att framföra och bemöta matematiska argument på ett sätt som för resonemangen framåt och fördjupar eller breddar dem.
Skolverket
---------------------------------------------------------------------------------------
Bedömning på problemlösning:
1. Tolka en realistisk situation, informationen i uppgiften.
2. Värdera vald strategi, använda och utvärdera en modells egenskaper och begränsningar, kan ge förslag på alternativa tillvägagångssätt.
3. Lösningsmetod, utforma en matematisk modell, visa din tankegång, växla mellan olika uttrycksformer samt föra välutvecklade resonemang kring hur begreppen relaterar till varandra.
4. Lösning - struktur, lätt att följa, använda matematiska symboler korrekt
5. Reflektera över resultatet -
I redovisningar och diskussioner för och följer eleven matematiska resonemang genom att framföra och bemöta matematiska argument på ett sätt som för resonemangen framåt och fördjupar eller breddar dem.
Skolverket
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar
Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.